Nyt logo til Make-A-Wish Danmark
Make-A-Wish har netop lanceret deres nye logo, der bruges i hele verden, og viser det ikoniske stjerneskud der er kendetegnet for fonden, samt en ny skrifttype der er mere tidsvarende.
Den visuelle fornyelse giver et stærkere bånd mellem den verdensomspændende fond, der hver dag opfylder ønsker for børn der lever med en livstruende sygdom.
Med skiftet bliver navnet også forenklet, og den danske afdeling hedder fra 7. januar Make-A-Wish Danmark. Fonden startede som Ønskefonden i 1999, stiftet af Erik Buus, og Ønskefonden vil altid være en vital del af Make-A-Wish Danmarks DNA.
Make-A-Wish Danmark har i 2017 opfyldt 97 ønsker og dermed skabt håb, styrke og glæde for de berørte børn og deres søskende og forældre. Ønskerne har varieret fra Playstations, MacBooks, rejser til Disneyland Paris og sågar en meget flot speciel bygget træhytte til Frederik.
Make-A-Wish Danmarks formål
Make-A-Wish Danmarks formålsparagraf er at opfylde et ønske for børn og unge mellem 3 og 18 år, der bor i Danmark og er ramt af en livstruende sygdom.
Det er Make-A-Wish Danmarks vision at sikre udbredelsen af Make-A-Wish i Danmark, så alle danske børn med livstruende sygdomme får mulighed for at få et ønske opfyldt.
Make-A-Wish Danmark arbejder i overensstemmelse med nedenstående værdier, som gælder alt arbejde og alle aktiviteter og personer, der udføres af, eller er tilknyttet til organisationen, herunder medarbejdere, frivillige, samarbejdspartnere og sponsorer:
Håb, Styrke og Glæde
Omsorg, Ærlighed, Respekt, Optimisme, Professionalisme, Integritet, Seriøsitet
Make-A-Wish Danmark har ingen tilknytning til politiske eller religiøse organisationer, ligesom foreningen ikke skelner i forhold til køn, race, religion eller lignende.
For yderligere information kontakt Pressetalsmand Lars Høngaard på 20 22 54 94, se mere på www.makeawish.dk